23 februariViering Steenwijks Ontzet zie www.steenwijksontzet.nl
30 maartFotoscandag en open huis, Markt 60 (1e etage) van 12-16 uur
25 meiLedenexcursie naar Vriezenveen en Ootmarsum

FOTOSCANDAG – OPEN HUIS
Zaterdag 30 maart van 12.00 tot 16.00 uur houdt de HVSeO in haar pand aan Markt 60 (1e etage) weer haar jaarlijkse fotoscandag. Mocht u nog oude foto’s hebben van straatgezichten, winkelpanden, bedrijven of gebeurtenissen, dan zou de vereniging daar graag een professionele scan van maken, waarna u de foto’s gewoon weer mee naar huis neemt. Tijdens het scannen kunt u een kopje koffie drinken en oude Steenwijker films bekijken.

RABO CLUBKAS CAMPAGNE
Leden van de Rabobank Meppel-Staphorst-Steenwijkerland mogen vanaf 15 maart tot 1 april stemmen op verenigingen en stichtingen die zich aangemeld hebben bij de bank. Op basis van het aantal uitgebrachte stemmen verdeelt de Rabobank een bedrag van € 115.000,- onder deze verenigingen. Ook wij als Historische Vereniging Steenwijk en Omstreken hebben ons aangemeld voor deze verkiezing. Elk lid van de bank mag meedoen. Wie een rekening heeft bij de RABO is overigens nog niet automatisch lid! Het lidmaatschap is weliswaar gratis, maar u moet er zich wel even apart voor aanmelden. Elk lid mag vijf stemmen uitbrengen. Daar mogen er maximaal twee van naar dezelfde stichting of vereniging. Wij hopen natuurlijk dat die twee bij u naar de Historische Vereniging Steenwijk gaan. Alvast onze hartelijke dank daarvoor.

LEDENEXCURSIE naar Vriezenveen en Ootmarsum.
De jaarlijkse ledenexcursie van de HVSeO is op zaterdag 25 mei 2019 naar Vriezenveen en Ootmarsum. Het vertrek is om 9.00 uur vanaf de voorzijde van het station in Steenwijk. Na een koffie pauze wordt het Historisch Museum Vriezenveen bezocht, het museum toont de geschiedenis van de “Rusluie” (handel op Sint Petersburg), de textielindustrie ( Jansen & Tilanus) en het ontstaan van het lange lintdorp Friezenveen. In Ootmarsum wordt het Openluchtmuseum en het Drostenhuis bezocht. Daarna is er nog enige tijd ter vrije besteding. Om 17.00 u vertrekt de bus weer naar Steenwijk. De kosten bedragen € 44,- p.p. dit is inclusief betaling van koffie met gebak, entree museum te Vriezenveen, lunch, entree museum en Drostenhuis te Ootmarsum, gidsen, bus en een fooi voor de chauffeur. U kunt zich aanmelden door betaling van € 44,- per persoon op bankrekening NL37 RABO 0333 3276 67 t.n.v. Historische Vereniging Steenwijk. Wilt u nadere informatie, neem dan s.v.p. contact op met penningmeester Gerrit Heidinga. (tel. 519032 of heidingadewit@ziggo.nl)

Overzicht van onze belangrijkste activiteiten: